{miniTUTORIAL} Jak si vyrobit DIY enamelky do zásoby?



Zdravím přátelé!!

Možná to dnes nebude nic objevného, ale před časem jsem se na FB pochlubila, že jsem si koupila na zkoušku tekuté enamelky od Nuvo a že je právě testuji....kupodivu ohlasy v komentářích nebyly příliš příznivé a abych řekla pravdu, tak první pokus také nedopadl příliš dobře...



První pokus jsem totiž zkoušela na fólii z razítek a jak psala na FB Eva K. tak opravdu nešlo větší tečky dostat z fólie dolů :/

Tak jsem se koukala na různá Aj videa na Youtube a až díky Janě Smakule mi to došlo :D
Podkladem na ně nemá být akrylová fólie, ale zbytkový papír po samolepkách - je takový jakoby navoskovaný.....a ono to z něj odpadává skoro samo:



Takže pokud máte papír od samolepek, nebo třeba ten, co vám zbude po 3D kostičkách, 
můžete zkoušet jako já:







Zatím jsem vypotřebovala jen polovinu z každé lahvičky :)

Pro hezké enamelky je důležité dodržet několik pravidel:
1. podklad musí být spodní "voskovaný" papír ze samolepek (nebo z 3D kostiček)
EDIT: Eva K. mi napsala, že jako podklad můžete použít i skleněnou podložku :)

2. papír musí být zcela rovný, pokud má nějaké ohyby nebo vlnky, 
pak to není vhodné - měli byste vlnitou i spodní plochu enamelek a ta musí být rovná

3. pod papír si musíte dát rovnou a tvrdou podložku, protože enamelky musí schnout 
na vodorovné ploše (pokud by byly šikmo, pak by se vám "slily" na stranu a nevypadalo by to pěkně)

4. při kapání na papír dělejte mezi jednotlivými enamelkami mezery, protože se vám ještě 
během sušení rozplácnou (jako když dáváte péct cukroví do trouby, taky nabude) 
- čím větší enameka, tím více se rozplácne
(kapičky vytlačuji tak, že lahvičku držím přesně kolmo k papíru cca 1mm nad papírem 
a vytlačuji (když je to větší kapka, tak je špička zanořená do barvy),
když mám požadovanou velikost, tak špičku vytáhnu kolmo vzhůru a už nic jiného nedělám, 
jen pokud se vám "podaří" udělat bublinku, musíte ji ihned prasknout, 
neboť při schnutí vyplave nahoru a enamelka nebude hezká)

5. nechte uschnout minimálně přes noc, ideálně 24 hodin, než je sundáte z podkladu :)
skladujte je třeba v ziposáčcích nebo v krabičce - neměly by být při skladování ničím stlačeny.


A to je vše :)

Snad jsem vám alespoň trošku pomohla vyřešit problém s enamelkami, 
když budete mít nějaké dotazy k dané problematice, pište, 
prosím, do komentářů, pokud bude vědět, odpovím :)

Přeji hezký víkend


Komentáře

OBLÍBENÉ ČLÁNKY